Sposoby na wzrost konwersji w sklepie

Sama obecność sklepu w sieci internetowej nie będzie generowała zysków. Duży ruch na stronie to także za mało, jeżeli odwiedzający nie dokonują zakupu, a jedynie przeglądają produkty. Co zrobić, by użytkownicy zawsze finalizowali transakcję? Jakie czynniki mają wpływ na wzrost konwersji w sklepie?

Metody wpływające na wzrost konwersji można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Te pierwsze, to wszystkie działania, dzięki którym możemy ułatwić dokonanie zakupów osobom już obecnym na naszej witrynie. Do drugich zaliczamy zaś różne promocje sklepu internetowego w wyszukiwarkach.

 

Metody zewnętrzne

Pozycjonowanie

By w ogóle móc rozmawiać o konwersji w sklepie należy zacząć od odpowiedniego pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach. Użytkownicy sieci muszą najpierw trafić na witrynę sklepu żeby móc zrobić w nim zakupy. Strony, które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania mają zdecydowanie większe szanse na pozyskanie nowych klientów niż te, które znajdują się na drugiej i kolejnych stronach Google czy innych wyszukiwarek. Na prawidłowe pozycjonowanie strony internetowej wpływ mają:

  • meta opisy
  • tytuł strony
  • nazwa domeny
  • obecność odpowiednich fraz kluczowych, dzięki którym roboty indeksujące poprowadzą użytkowników do danej witryny.

 

Kampanie Google AdWords

Google AdWords jest systemem płatnych reklam wyświetlanych w rankingu wyszukiwania przed wynikami bezpłatnymi. Znamienny jest fakt, że za kampanie Google AdWords właściciel witryny płaci tylko wtedy, gdy wyszukujący daną frazę użytkownicy klikną w jego reklamę. Dzięki temu, że ten rodzaj promocji pozwala na ustawienie dowolnego budżetu, sprawdzi się zarówno w dużych, jak i średnich oraz małych przedsiębiorstwach. Reklamy Google AdWords są zaprojektowane w taki sposób, by każdy przedsiębiorca sam mógł nimi pokierować. Mimo to, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zdecydowanie lepiej rozporządzą budżetem przeznaczonym na promocję.

 

Metody wewnętrzne

Przejrzysta strona internetowa

Witryna sklepu internetowego powinna być prosta i łatwa w obsłudze. Problemy ze znalezieniem produktów, zakładki z kontaktem czy nawet koszyka z zakupami potrafi skutecznie zniechęcić odwiedzających do kupna oferowanych produktów. Z natury jesteśmy niecierpliwi, nawigacja na stronie powinna być więc intuicyjna, by każdy klient szybko znalazł to, czego szuka nie tracąc czasu na przeglądanie nieinteresujących go podstron.

 

Metody płatności i koszty dostawy

Nic tak nie denerwuje osób zdecydowanych na zakup produktów przez Internet, jak brak możliwości dokonania zapłaty preferowaną przez siebie metodą. Dużo opcji płatniczych skutecznie poprawia konwersję użytkowników na klientów.

 

Istotne są także koszty dostawy. Ważne jest, by informacje o nich pojawiały się już na początku drogi do dokonania zakupu. Niemiłe zaskoczenie wysokością opłat za dostawę tuż przed finalizacją transakcji także zniechęca odwiedzających sklep klientów. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie darmowej dostawy (np. powyżej jakiejś kwoty za zakupy). Większość ludzi decyduje się na zakupy przez Internet ze względu na cenę niższą niż w sklepach stacjonarnych. Zbyt wysokie opłaty za dowóz sprawią, że klienci poszukają innego sprzedawcy z tańszą dostawą lub wybiorą się na zakupy do tradycyjnego sklepu.

 

Live chat

Osoby, które po raz pierwszy odwiedzają dany sklep internetowy często mają dużo pytań odnośnie jakiegoś produktu lub jego dostawy. Zazwyczaj szukają wtedy FAQ, a jeżeli tam nie znajdą odpowiedzi na nurtujące ich kwestie pragną skontaktować się z obsługą sklepu. Formularz kontaktowy zazwyczaj jest niewystarczającą formą kontaktu – użytkownicy na ogół nie chcą czekać na odpowiedź, tylko uzyskać ją od razu. Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z live chatu, poprzez który kontakt klienta z obsługą odbywa się w czasie rzeczywistym.

 

Rabaty dla nowych klientów

Duży ruch na stronie internetowej sklepu niestety nie zawsze odzwierciedla realne zyski dla firmy. Istotnie jest zatrzymanie na dłużej osób, które tylko przeglądają produkty lub wychodzą ze sklepu po dodaniu produktów do koszyka nie finalizując transakcji. Na ich decyzję o pozostaniu na stronie mogą mieć wpływ wyskakujące okienka, które informują o specjalnej promocji dla nowych klientów, darmowej dostawie za pierwsze zakupy lub rabacie uzyskanym po zapisaniu się na newsletter. Zniżki są jedną ze skuteczniejszych metod zachęcenia nowych klientów do dokonania zakupu produktów w danym sklepie.

Separator image Posted in Biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *